top of page
The moogazine המגזין

עודכן: 13 במאי 2021




תראו, אלא אם כן דודה שלכן מתה וירשתן דירה נהדרת, רוב הסיכויים שכמו כולנו, גם אתן תעבירו הרבה שנים בנדודים מדירה לדירה. שזה בסדר והגיוני, אבל בתור מי שמאוד אכפת להן מעיצוב פנים, ואם אתן פה- אני יודעת שאכפת לכן, זו עלולה להיות בעיה ברמה העיצובית. הרי בדירה שכורה בדרך כלל לא נשבור קירות, לא נהנדס ארונות קיר יקרים ולא נשבור את הרצפה ונבנה פרקט. זו לא הדירה שלנו, ואין שום סיבה להאמין שכן. אבל, זה ממש לא אומר שהדירה הזמנית שלנו (גם 5 שנים זה זמני), לא אמורה לשרת אותנו בצורה אידיאלית ולהיות בו זמנית פרקטית ומאוד שיקית.

אתן זוכרות את הסצינה הזאת בסרט "בתולות הים", ששרלוט אומרת לאחותה הקטנה שרוצה מיד לתלות בדירה החדשה את כל הקישוטים שלה, שלא תטרח כי עד שהיא תסיים הן יעברו שוב? אז זה הוייב שרבות מאיתנו חיות בו לאורח השנים, וזה בסדר גמור, אבל צריך ללמוד לסחוט מהלימון הזה פאי לימון עם גבינה ופירורים. גם אני, כמו אחות של שרלוט, מקפידה מיד כשאני מגיעה לחלל חדש להפוך אותו למה שנתפס מבחינתי כ-"בית". זה היה ככה מאז ומתמיד, מהימים של במעונות הסטודנטים ועד הדירה הנוכחית שלי. עם הזמן, שכללתי את היכולת לבחור ולהשתמש היטב ברהיטים ופריטי עיצוב שמתאימים לחללים זמניים.

מניסיוני, יש שלושה תנאים שיכולים להתקיים על מנת להפוך פריט עיצוב או רהיט לאידיאלי עבור חלל מגורים זמני. שנתחיל?



ורסיות נוחות וניידות לדברים שאנחנו באמת צריכים

אנחנו צריכות ארון, זה לא אומר שאנחנו צריכות ארון קיר או ארון גדול ומאסיבי, סטנד לבגדים יכול לעשות את העבודה. במקום לקנות מראה שנועדה לתלייה, למה לא ללכת על מראה שנשענת על הקיר וניתן לנייד בקלות? כולנו צריכים ספה וכולנו צריכים חדר אורחים - אם יש לנו ספה קלילה וניידת שנפתחת גם מיטה- הנה הפיתרון המושלם. ובמקום מנורת שולחן נייחת וכבדה- למה לא לבחור במנורת שולחן עם קליפס שאפשר לנייד מחדר לחדר ומדירה לדירה בקלות?


סטנד בגדים מכאן, ספה נפתחת למיטה מכאן, מנורת שולחן עם קליפס מכאן (הסטנד הוא לינק אפיליאייטס)



פריטים דו שימושיים

מאחר וחללים זמניים הם לפעמים קטנים יותר ומאחר ועשאנחנו עוברות מדירה לדירה אנחנו רוצות לסחוב כמה שפחות, פריטי ריהוט ועיצוב שממלאים כמה תפקידים, הם דבר חשוב. ממש כמו הספה שהופכת גם למיטה בסעיף הקודם. אבל כמובן שיש עוד הרבה דוגמאות- ארגז לחם שהמכסה שלו משמש כמשטח חיתוך, ספסל שהוא גם סטנד לנעליים, או סטנד לכלים שהוא גם מחזיק לאייפד.



ספסל וסטנד נעליים מכאן, כלי לכלים וסטנד אייפד מכאן, כלי לחם ומשטח חיתוך מכאן (הספסל וסטנד נעליים הוא לינק אפיליאייטס)



פריטים קלילים וניידים אבל עם המון אמירה

בגל שיש לנו קצת ספייסלייצר הרבה אמירה, חייבים לבחור בדברים ניידים שיש בהם הרבה אופי, כמו וילון אמבטיה מוגזם, שטיח אמבטיה צבעוני, פרגוד יפה ונייד או שולחנות קפה עם הרבה אטיטיוד וקלילות. והכי שיק? טפט שניתן להסרה עם דוגמא מהממת שמקפיץ כל סלון בלי להשאיר סימנים כשעוזבים לסלון אחר!


שטיח אמבטיה מכאן, וילון אמבטיה מכאן, טפט ניתן להסרה מכאן (וילון האמבטיה ושטיחון האמבטיה הם לינק אפיליאייטס)

 
 


אני יודעת שזה נשמע לא אמין, אבל פעם, לפני חיים שלמים (שנת 2019) טסתי לקופנהגן, דנמרק. זה למעשה היה המקום האחרון שהצלחתי לבקר בו לפני שסגרו עלינו את השמיים. ביקור בקופנהגן היה החלום שלי במשך תקופה ארוכה ונמנעתי ממנו כי אני מסוג האנשים שמפחדים לגלות מקומות חדשים ומעדיפים פשוט לנסוע פעם אחר פעם ללונדון לאותה חנות נייר בקובנט גארדן. אבל מספר חודשים אחרי שגיליתי שיש לי צליאק אמרתי "פאק איט, חיים פעם אחת", ארזתי את ידידי חן ונמלטנו בחודש אוקטובר 2019 לקופנהגן. אני מציינת את הצליאק, כי זה מה שגרם לחובבת בתי מלון שכמותי להחליט ללכת על דירת Airbnb, פחדתי שלא אמצא מה לאכול במסעדות ולכן העדפתי שיהיה לי מטבח זמין בהישג יד. ככלל, אני די מתנגדת לקונספט של Airbnb כי הוא מחבל בחווית המגורים של הדיירים המקומיים (אם גרתן פעם בבניין שיש בו דירה כזאת, אתן יודעות בדיוק על מה אני מדברת) וגם גורם לכך שיותר בעלי דירות יעדיפו להשכיר לתיירים מאשר למקומיים וכך מצוקת הדיור רק תגדל- אבל צליאק והכל, אז הלכנו על דירת Airbnb. וטוב שכך, כי הדירה הקסומה של קים, שזה שם של גבר אגב, הפכה מבחינתי לאורים ותומים לגבי כל מה שקשור לעיצוב וביתיות. למדתי בדירה הזאת כמה שיעורים מאוד מפתיעים לגבי עיצוב סקנדינבי ואני חייבת לחלוק אותם אתכן בשילוב תמונות שצילמתי בדירה המופלאה. מוכנות?






הפינות הן המרכז האמיתי של הבית

בעוד אני לתומי חשבתי כל השנים שפינות נועדו בעיקר להסתיר את העובדה שאנחנו לא שואבות אבק, אצל הנורדים לפינות יש חשיבות עיצובית ממדרגה ראשונה. ובעיקר, פינות הן המקום האידיאלי של הנורדים לדחוף פריטים שיייסעו להם לממש את מטרת העל שלהם- לרבוץ. על כן, אין פינה מעוצבת, וזה יכול להיות לא קשור לספייס בעליל, שלא מתהדרת בכיסא. כיסא נדנדה, שרפרף עץ, כיסא סקנדינבי מהסוג שמוצאים במוזיאון העיצוב בקופנהגן, כל דבר דמוי כיסא - עובד.






קירות גלריה אאוט- תמונות סטייטמנט ענקיות אין

אוי אתן זוכרות שכולנו חשבנו שקירות גלריה הן הדרך המשובחת ביותר לבטא את האישיות שלנו, מעין לוח השראה כזה שהוצאנו מהמשרד ודחפנו למרכז חלל הבית כדי לסמן לכל מי שנכנס אלינו הביתה שיש לנו נפש של מעצבת אנינה? אז פיחס, תשכחו מזה. אין דבר יותר המוני מגיבוב תמונות יחד. אתן חייבות לבחור תמונת סטיטמנט אחת ויחידה לכל חלל. היא חייבת להיות מדהימה, מאוד גדולה ושיא הקולית.




סטים זה לחלשים

בעוד אנחנו מקפידות לקנות את אותו סט כריות, כיסאות וכלים מאיקאה כמו איכרות, סקנדינביים אמיתיים יודעים שהקסם האמיתי של כל דירה הוא שילוב אקלקטי, אך הרמוני להפתיע, של פריטים שונים. בתמונה למעלה תוכלו לראות את שילוב הכיסאות המופלא של קים- בגוונים שונים, אך מאותו עיצוב. ואז השרפרף הנפלא הזה לראש השולחן.




מקומן של מנורות הוא לא בתקרה

נדמה שהסקנדינביים מחלקים את החלל באמצעות תאורה ומנורות כמו שאנחנו מחלקים אותו עם באמצעות קירות. התאורה היא חלק משמעותי ופעיל בעיצוב הסקנדינבי. קצת כמו בסרט האימה המופלא "האחרים" בכיכובה של ניקול קידמן, בו היא מספרת איך האור בבית שלה נע בחלל כמעט כמו דמות אנושית. אין פינה בבית שלא מתהדרת בתאורה שמתאימה לה, ממנורות רצפה ועד נרות אווירתיים. והכי חשוב, בעוד אנחנו תולים את התאורה שלנו גבוה- הנורדים מקפידים על אינטימיות ביתית ומצמידים את התאורה שלהם ליתר הרהיטים. כן, המנורות והאהילים תלויים נמוך יחסית ויוצרים תחושה של קפסולות קסומות ואינטימיות בחלל.





מקסימליזם סמוי זה המינימליזם הנורדי האמיתי

כולנו כבר מכירות את המשוואה הקלישאתית, עיצוב נורדי = מינימליזם. אבל למעשה, כפי שאני גיליתי בביתו של קים וכמו שכל מי שצפה בסדרות נורדיות (למשל "ריטה" בנטפליקס) יודע- הנורדים לא עד כדי כך מינימליסטים. הם לא בדיוק יפנים, בקיצור. למעשה, המינימליזם שלהם מאוד מחוכם, אני אפילו הייתי מגדילה לעשות וקוראת לו מקסימליזם סמוי. למה? כי הטקסטורות ושפע האלמנטים השונים והמתנגשים שמוצאים את דרכם אל חלל אחד הוא בהחלט לא מינימליסטי. אבל הם עושים את זה מדוייק. למשל? אין שום בעיה לשלב משטח פרווה ענק על כיסא- אבל הפרווה תהיה בצבע לבן. את כלי המטבח לא נטמון בתוך מגירות אלא נתלה בחוץ, אבל הן יהיו כולם זהים ובצבע אחיד. פמוטים ישולבו כמעט על כל משטח- אבל הם תמיד יהיו בגוון שחור מאט ועם נרות לבנים בתוכם. עומס, אבל בטוב טעם.

 
 
bottom of page